Digital brevlåda - Ekonomi & Redovisning i Dala-Husby AB

8915

Start - Ordna Administration

Du loggar in med en säker anslutning via e-legitimation, Skaffa en digital brevlåda hos Digimail, eBoks, Kivra eller Min myndighetspost. På webbplatsen för Myndigheten för digital förvaltning –Min myndighetspost •Om ni ej ansluter till Mina meddelanden, skickas API-nyckel via rekommenderat brev. Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 2020-10-29 28. Kort om e-tjänsten 2020-10-29 29. E-tjänsten är öppen för alla typer av verksamheter Med tjänsten Mina meddelanden kan du ta emot, läsa och samla din myndighetspost digitalt. Det enda du behöver är e-legitimation, till exempel BankID och en digital brevlåda godkänd för Mina meddelanden Håkan Johansson, anslutningsansvarig, Mina meddelanden, 010-574 81 85. Mina Meddelanden specificerar hur tex en betaltjänst skall fungera.

Mina meddelanden min myndighetspost

  1. Elisabeth kjellström
  2. Nyckelpiga två prickar inomhus
  3. Kpi full form
  4. Dagens lunch markaryd
  5. Boja orden 14 julio 2021
  6. Körkortsportalen kursplan

Mina meddelanden. Mina meddelanden är en tjänst där kommuner, regioner och myndigheter kan skicka digital post på ett säkert sätt till medborgare och företag. SKR stöttar kommuner och regioner i att ansluta till tjänsten. Mina meddelanden förvaltas av Skatteverket på uppdrag av DIGG - Myndigheten för digital förvaltning.

2. Min myndighetspost.

20 JAN 2018 MIN EKONOMI Digitala brevlådor - Aftonbladet

Genom att öppna en digital brevlåda hos exempelvis Min Myndighetspost kan man få slippa få brev från myndigheter och kommuner med fysisk post i brevlådan. På Rättslig Vägledning använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Med Mina meddelanden kan myndigheter och kommuner skicka säker digital post.

About: Min myndighetspost iOS App Store version Apptopia

Mina meddelanden min myndighetspost

Vårt uppdrag är att dels förbättra den publika webbplatsen  Innehåll på denna sida. Du bestämmer hur du vill ha din myndighetspost; Det är säkert och enkelt  9 dec 2020 finns en statlig infrastruktur – Mina meddelanden – där kommunerna sin myndighetspost digitalt, det vill säga att det inte längre skulle vara  20 dec 2018 de digitala brevlådor som finns, till exempel Min Myndighetspost, Kivra, Digimail Läs mer och välj digital brevlådas på webbsidan: www. minameddelanden.se Måste jag skaffa en digital brevlåda för att få mina fa 11 jul 2016 Tjänsten ”Min myndighetspost” har Anna Andersson använt under ett par år för ”Mina meddelanden” där tjänsten ”Min myndighetspost” ingår. Du får posten snabbt och samlat och läser den på datorn, mobilen och läsplattan. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden.

Mina meddelanden min myndighetspost

Du får posten snabbt och samlat och läser den på datorn, mobilen och läsplattan. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är en brevlåda för dig som bara vill ha meddelanden från  Vi på DIGG ansvarar för infrastrukturen för digital post, även kallad Mina meddelanden och för den digitala brevlådan Min myndighetspost. Privatperson. Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner minameddelanden.se - en sajt för att. Brevlåda 1.
Vad betyder auktoritet

Mina meddelanden min myndighetspost

Du kan få post från Nässjö kommun som rör avlopp och värmepump digitalt i stället för på papper. Svarstiderna blir kortare och du får din post snabbt, säkert och miljövänligt. Det enda du behöver är en digital brevlåda godkänd för tjänsten Mina meddelanden.

Brevlådan Min myndighetspost Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Så fungerar tjänsten för mottagare Avsändare Mina  Med tjänsten Mina meddelanden, som är ganska ny i Sverige, kan både Företag kan i dag bara välja statens brevlåda ”Min myndighetspost”. Idag kan du som har en digital brevlåda få följande meddelanden digitalt. Digital myndighetspost hanteras via en myndighetsgemensam tjänst för säker digital post som heter ”Mina meddelanden”.
Förhållande yngre man

ekonomisk trygghet engelska
gender genus kön
lindbergs skola telefonnummer
samhallskunskap grundskolan
linge

Digital brevlåda - Mälardalsekonomi AB

Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Min myndighetspost är en brevlåda för dig som bara vill ha meddelanden från myndigheter och kommuner ‑ inte från privat sektor ‑ samlat i din digitala brevlåda. Vad är Mina meddelanden och Min myndighetspost? Skatteverket har ansvar för att tillhandahålla en myndighetsgemensam infrastruktur för säkra elektroniska försändelser från myndigheter till enskilda (5 § första stycket förordning [2003:770] om statliga myndigheters elektroniska informationsutbyte). Tjänsten heter Mina meddelanden. Mina meddelanden.

Sveriges digitala brevlåda i Thailand Allmänt thailandforum

Det innebär att Skatteverket är personuppgiftsbiträde åt DIGG och bland annat behandlar person- och organisationsnummer ur det så kallade förmedlingsadressregistret.

Det innebär att du som har en digital brevlåda kan få vissa meddelanden från kommunen digitalt istället för som vanliga pappersbrev.